بیماریهای خاموش

مطالب آموزنده - پزشگی - پیشگیری - ودرمانی (طب سنتی)

بیماریهای خاموش

مطالب آموزنده - پزشگی - پیشگیری - ودرمانی (طب سنتی)

بیماریهای خاموش قسمت هشتم

بیماریهای خاموش قسمت هشتم : 

  شاید براتون سوآل باشه  این 10 موردی که درقسمت هفتم بسیارمختصر نوشتم چه ربطی بابیماریهای خاموش داره ؟

جواب : بیماریهای خاموش بیماریهایی است ٬ عاملی داشته که درآینده نزدیک یا دیرآن بیماری دربدن فعال شده وانسان راعاجز یا فلج یابه کام مرگ میکشد.

بیماریهای خاموش هم ژنتیکی است ،هم ازانتقال حشرات یا حیوانات یا انسانها به انسان انتقال پیدا می کند،ویا ازراه  ویروس به انسان می رسد.

به این مثال توجه کنید : 1 – بیماری طاعون 2 – بیماری مالاریا 3 – بیماری آنفولانزا 4 – بیماری ام اس 5 – بیماری ایدز وغیره . . . . اینهابیماریهایی هستند که ازراه انتقال وازراه هوا وویروس به انسان سرایت می کند وانسان را ازپادرمی آورد. این بیماریها تاکنون حدود 10 میلیون انسان رادرجهان کشته است آمارکمی نیست !

بازهم مثال دیگرتوجه کنید : 1 – بیماریهای عصبی 2 – پوکی استخوان 3 – بیماری شارکوماری توث 4 تالاسمی 5 - دیابت 6 -  آرتروز7 - آرتریت 8 -  آلزایمر وغیره . . . . این بیماریها هم ارثی است مثل دیابت وهم ژنتیکی است مثل شارکوماری توث و تالاسمی وهم اعصاب وروان که مربوط به تربیت وشخصیت رفتاری می شود وپوکی استخوان ازدوران نوجوانی دراثر رفتارهای اشتباه درزندگی شروع می شود ودرجوانی و میان سالی وکهن سالی خودرانشان می دهدوانسان رافلج وازپادرمی آورد آلزایمرهم زمانی فعال می شودکه مطالعه کنارگذاشته شود درنتیجه مغز تنبل  واطلاعات فراموش می شود. 

اکنون بند 10  آخرپست قبلی راشرح میدهم : (( تربیت شدن وانتقال دادن )) : آموزشهای لازم جهت تربیت شدن وانتقال دادن :  تعریف تربیت : تربیت شامل ایجاد یا فعلیت بخشیدن هر نوع کمالی در انسان می شود که مطلوبیت و ارزش داشته باشد.این کمال گاهی جنبه شناختی دارد که به دانش،شناخت و آگاهی انسان مربوط می شود گاهی نیز جنبه کنشی یا حرکتی دارد که به رفتارها و اعمال عینی انسان که اغلب دارای مظاهر جسمانی هستند مربوط می شود و بالاخره گاهی جنبه گرایشی یا عاطفی دارد که با نگرش،اعتقاد،ایمان و علایق،احساسات انسان مرتبط است .

به طور خلاصه تربیت عبارت است: از ایجاد تغییرات مطلوب در انسان و به عبارت دیگر و بهتر: ایجاد تحولات ثمر بخش در محیط زندگی انسان به منظور ساختن و شکوفایی استعدادهای آدمی ؛ و یا تربیت عبارت است: از پروردن قوای جسمی و روحی انسان برای وصول به کمال مطلوب و انتقال طرز تفکر و احساس و عمل یک جامعه به آیندگان.

تربیت به معنی پرورش دادن و پرورش یافتن است :به شرطی که براساس روش علمی انجام گیرد و فردی را به نقطه ای دلخواه برساند، دانشی است جدید که مبتنی بر فلسفه ، روان شناسی ، اقتصاد و زیست شناسی است . در اهمیت تربیت همین بس که بگوییم وجود این همه اهداف بلند ، فضیلت ها  و رذیلت ها، خیرخواهی ها و بدخواهی ها زاییده ی تربیت است. و برای درک بیشتر اهمیت آن کافی است که آدمی خود را درجای کودک بگذارد، کودکی که از مادر زاده شده و به هیچ امری آگاه نیست

پدرومادرفرزند خود را تربیت میکنند .معلم فرزندان ماراتربیت می کنند.دوستان همکلاسی فرزندان مارا تربیت میکنند.مطالعه وکتاب بهترین تربیت کننده هستند. رادیو- تلویزیونموبایلماهوارهروزنامهمجلهاینترنتفیلمتاتر(تماشاخانه)- مسافرتهای داخلی وخارجی مدهای روز(اروپایی) - فیس بوک :تماما عاملهای تربیتهای ما وفرزندان مان هستند. فقط کمی دقت لازم داره نه چیزه دیگه

یک مثال  علمی : (چگونه مغز بیمارمی شود ؟ جواب 1 – دیدن فیلمهای وحشتناک 2 – بازیهای رایانه ای وحشتناک 3 – دیدن فیلمهای مستجن 4 – استفاده های نادرست ازکامپیوترواینترنت 5 – ترس 6 حراص 7 – دلهره واضطراب 8 – غیبت کردن 9 – دروغ گفتن 10 - اذیت کردن 11 – حسودبودن 12 – خسیس بودن 13 – کوتاه بودن فکر 14 – به رشدعقلی نرسیدن وازدواج کردن 15 – بامسائل جنسی علمی برخوردنکردن 16 – سرعتهای غیرمجاز 17 – دبله وسوبله پارک کردن ماشین 18 – خوردن مشروبات الکلی 19 - مصرف موادمخدر 20 - فیس بوک) وخیلی مواردهای دیگر . . .

کارتربیت خیلی سخته مواظب خودتون باشید .

واین بحث ادامه دارد . . . . . .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.